January 15, 2012

The weight of world on my back

Semalam sedih gila, sakit hati jugak. Tapi fariez manage untuk tak nangis, nangis jugak sikit sbnrnya. tapi tak terukla

Fariez ni banyak kekurangan. Banyak sangat-sangat sampai kadang-kadang tu rasa stress. Tapi fariez cuba calm down kan diri, untuk terima kekurangan diri sendiri. Selalu sangat fariez ingatkan diri, manusia ni mmg tak sempurna. Baik diri fariez, dan orang-orang lain.

Nak hidup bahgia, kena belajar menerima kekurangan diri sendiri dan menerima orang seadanya. So, fariez sedang balajar ke arah itu.  (Seriuosly, datang mesir ni bukan nak belajar medic je, kat mesir ni fariez belajar nak uruskan diri, belajar bergaul dgn orang, belajar menguruskan duit,belajar masak.. senang cerita, datang mesir ni adalah peluang untuk belajar memperbaiki diri )

Ada ke orang yang taknak berubah jadi lebih baik? Mestila semua orang nak berubah ke arah kebaikan.Tapi nak berubah bukan senang.Tambah-tambah bila bende itu berkait dengan behaviour kita benda-benda yang kita dah terbiasa buat, attitude kita benda yang kita suka dan tak suka. Bukan boleh berubah sekelip mata!

Semalam, ada orang point kelemahan/kekurangan Fariez. katanya " kenapa awak taknak berubah?" Macam halilintar menembak tepat ke hati ini. OMG, so u are so perfectla, nak tegur saya macam tu?Kot ye pun, tak reti guna ayat yang elok? Sy cuba untuk berubah la ni.eei, geram je rasa, time tu rasa nk point out semua perangai dia yang tak masuk akal, yang teruk-teruk. but managed untuk simpan je dlm hati.

Anyway, terima kasih atas teguran itu.
Teguran yang membina sungguh *mata ke atas, tangan dekat dada*

P/s: kritikan mmg diperlukan, tapi pernah ke kita rasa sayang dengan orang yang selalu mengkritik, kita lagi sayang orang y terima kita seadanya.

P/s : Fariez pun selalu juga kritik orang, sbb tu orang tak syg fariez?


No comments: