July 31, 2011

kedai kopi

 Percaya atau tidak kawan punya potensi besar dalam mencorakkan personaliti seseorang. Dari gaya bercakap, pakaian, cara belajar, even money spending pun di pengaruhi oleh kawan. No wonder la masa kecik-kecik dulu Baba Fariez selalu sangat pesan, pergi sekolah pandai-pandai cari kawan.

Bila tahu betapa pentingnya kawan, Fariez  pun selalu la doa supaya Allah bagi Fariez kawan-kawan yang baek,  Anyway, baek tu a very general word kan. Istilah baek bagi Fariez, biar la Fariez yang tahu. 


 Can u tell that she's actually hiding something behind those smile? Selalu kita ni nampak happy, tapi lara hati hanya diri sendiri je yang tahu kan. Selagi mampu disimpan, simpanlaa.

 Erm, maybe this is a gift from Allah.


Pesanan pasal kawan yang Fariez belajar masa sekolah dulu:
Kalau kita sayang kawan kita, kita tak puji dia lebih-lebih, sebab dengan pujian itu, kita mungkin meletakan separuh kaki dia dalam neraka. Ni Iqoa yang pesan kat Fariez masa f5. So Fariez jarang puji orang like directly.

Tapi fariez kadang-kadang applykan teori macam laen. bila Fariez jumpe orang yang mulut manis sukaaa sangat puji-puji orang, Fariez automatik jadi alert. macam akan ada tulis dekat dahi org tu . Alert: mulut manis, jgn percaya sangat. :P

Anyway, Ramadhan Karem !

No comments: