July 02, 2011

jadi objek itu yuk!

Wehhuu! Sudah Julai!

sesiapa yang nak kawen bulan 9, maka tinggal 2 bulan untuk siap-siap. Goodluck! (dalam hati :huwaaa, tuhan aje la yang tahu, and siapa-siapa yang tahu. tahu-tahu sendiri jela) hahaha.

Again, takde topik nak type. macam la selalu ade main topik?? well, memang selalunya ada topik y spesifik.like daaa? Selalunya ade isi tersirat yang nak di sampaikan dalam setiap post untuk yang memahami la kan. Tapi bukan untuk kali ini, dan tiada jaminan entry post yang akan datang untuk menjadi lebih ilmiah.

Ekoran stress yang dialami sejak dua menjak ni saya menjadi sedikit weng.Alhamdulillah masih lagi dilindungi Allah daripada rasa putus asa. Itu ajela yang saya doa setiap hari pun. Jauhkan Farieza dr rasa putus asa, berikan Farieza kekuatan.

Kalau nak dianalisiskan apakah yang mendatangkan stress..boleh penuh satu kertas kajang (dengan tulisan besar tulis guna marker pen) kalau tulis guna pen zebra tak sampai pun. adela 5 6 baris jee.Tak banyak pun masalahnya, tak sebesar mana nak dicomparekan dengan erm... dengan sesiapa2 aje la. Dan semua masalah-masalah  tersebut datangnya dari diri ini juga.Yup persepsi diri saya y menerima semua itu sbgai masalah. Dengan itu, jalan penyelesaian nya adalah mudah.Berbaliklah semula kepada diri, tukarkan persepsi.

Kadang-kadang rasa macam nak cipta satu objek yang boleh memantulkan kelemahan dan kekurangan diri luar dalam. Objektifnya supaya ternampak kelemahan sendiri lalu mendatangkan rasa rendah diri.Supaya lebih sedar diri.boley? Semoga mampu di- make up kan jadi cantik. cantik budi pekerti.

Objek ape je la yang punya sifat memantulkan? Kalau cermin, mampunya hanya memantulkan cahaya.Hanya zahir yang terpantul ke mata lalu ditafsir sel-sel otak.Bukan itu yang Fariez nak.Fariez nak benda yang memantulkan apa yang kurang dalam amalan hari ni yang buat hati murung. Apa salah yang Fariez buat hari ni yang buat hati betul-betul kacau. Apa kata-kata yang Fariez lontarkan yang buat mereka rasa jauh dr Fariez.

Akhir sekali bila dipikirin sudah bertemu solusinya.
Objek itu adalah Diri sendiri. Dengan cara bermuhasah.ye saya adalah objek itu!
Saya kena usaha sendiri menganalisis hari-hari, lalu pantulkan di skrin minda untuk di betulkan mana salah silapnya.Betei, semua nya diri sendiri :)

Surah Ar Ra'd, ayat 11.

Hidup ini tak ada jalan pintas. lupa?

(Weng:kali keberapa ntah tak tido sampai pg untuk sem ni,teringin nk minum coffee. tapi ni la masalahnya tak boleh tido!)

3 comments:

Anonymous said...

saya selalu tunggu awak

CONNIE said...

o.0 oh? tunggu sayaaa?? kita nak pergi mana?

Amin said...

surah al-hasyr ayat 19...itu je ubatnye