October 06, 2010

Ayuh kembali ke sekolah

momentum belajar yang tak berapa tinggi, jatuh merudum pada hari ke tiga persekolahan. tak tahu mana salah dan silap nya.

Sampai-sampai kat rumah, terkejut beruk tgk keadaan rumah yang da jadi sarang tikus! ada la jugak snap gambar rumah yang dasyat di serang makhluk Allah ni. Tapi tak smpi hati lak nk post kat sini, karang reader(s) yang baca tak lalu nk tgk.

Dapur rumah da di jadikan rumah tetap dia. bawah almari tempat permainaan . Toilet jadi tempat bersukan kot. Sabar jela.tu tak kira Almari kayu yang berlubang, pintu yang berlubang, lantai yang berlubang.. da macam lubang tikus dalam cerita Tom & Jerry je. 
Semoga hati ini tabah dgn ujian.

Ahli rumah masing-masing cari haluan sendiri.. so tinggal la berapa kerat je. Rasa terbeban jugak memikirkan mcm mana nk bayar sewa rumah.dugaan lagi.bersyukur sebab landlord tu consider untuk kurang kan sikit harga sewa rumah.sewa rumah sekarang takda murah, tapi stakat ni mampu lagi.alhmdulillah.

Semoga Allah beri jalan keluar buat hati yang serabut ni. dan kembali semangat untuk terus berjuang as if hari baru hari pertama ke keluah time 1st year.