September 20, 2010

Emosi raya

Da seminggu lebih Eid fitr berlalu..Raya tahun ni seriusly, penuh dgn emosi.
Superficially, orang mugkin nampak kita hidup penuh dgn kegembiraan,gelak tawa , tapi reality nya hidup ni tak seindah itu.Ada je duka, pahit perit yang di tanggung.Sapa je yang tahu kan, diri sendiri jela.Beza nya, ada orang yang expose kesedihan nya, ada yang simpan dalam. :)

Untuk perigtan diri sendiri, dan sesiapa yang membaca entry ni. Percayalah, bukan kita sorang je yang susah, derita, di duga dgn musibah ujian n segala..orang lain pun sama.Semua orang ada bahagian masing-masing. kunci nya Sabar, sabar, dan sabar lagi. Sampai bila nk kene sabar? Selagi nyawa dikandung badan! Sebab tiada orang yang tak sabar akan masuk syurga.

*tarik nafas dalam dalam,lepas*

Selalu fariez beranggapan segala macam problems boleh hilang semudah kita menarik nafas dalam-dalam, dan lepas..lalu kecewa, bila nafas dilepaskan, tapi masalah kita masih bersama. tak pun, Masalah boleh hilang dengan tidur, or rebel. Sedar tak sedar, bende ni la yang selalu kita buat, walau kita tahu bende-bende tu tak membantu.mungkin ada significant dari segi Psycology-fariez pun tak tahu.

Berlapang dada lah..dgn memerima semua yang telah ditetapkan , berserahlah hanya pada Pencipta dan sentiasa memohon bantuan dan kekuatan dr DIA yang Maha Esa.

The end of the Day, kita sendiri dapat rasa, Dugaan ini mendekatkan lagi kita pada DIA. Dugaan-dugaan ini, buat kita rasa betapa lemahnya diri tanpa bantuaan ALLAH, Betapa kita keseorangan tanpa kasih sayang NYA. (Mood syahdu hari ni ) Dugaan-dugaan ni buat kita kuat dan lebih matang.

*tarik nafas dalam-dalam...lepas* cukupla sikit-sikit luahan jiwa. :)

Hari ni hari baru, yang semalam buat pedoman.
pesanan Nani "Fariez, kau jgn cepat melatah" "jangan cepat sangat putus asa"

2 comments:

Miss Dels said...

fariez, this entry is so inspiring. mcm yg awk ckp, maybe org nmpk kite gembire n all, tp dlm hati hanya Allah yg tahu. tp sesedih mane pon kite, sebanyak mane pon problems kite, xde yg lebih melegakan bile kite merapatkan diri pd Allah kan..

sy rindu awk.

CONNIE said...

cerita problem kat geng2 ABC pun sbnrnye boleh kurangkn sket problem tu.tapi skng semua da jauh2,masing2 busy.. nk story mory pun tak sempat kn..

i miss u too babe. seriously.