January 10, 2009

kaktus persahabatan

bende yang buat fariez terharu sgt hari nie :
bile dapat kata2 puitis dari seorang sahabat..



Photobucket

KAKTUS PERSAHABATAN.

ku tinggalkan kaktus ini khusus untukmu,
dgn pesanan :ia mudah hidup
biarpun berhari-hari kau biarkan,
tunas ia akan tetap besas dan bercambah,

kerana ia belajar bernafas dari gersang tanah,
asalkan setiap kali kau melintasi lemparkan seyumanmu di sini,
tahula aku, kau sayang padanya.

kuhadiahkan kaktus yang masih kecil ini padamu,
peliharalah dengan kemanjaan dan perhatian,
beikan ia pasu baru bila waktu ia menjadi remaja dan dewasa,
tajam durinya lambang kemurnian hatimu,

Farizah,
Kalau kaktus itu aku,
sudikah kau tersenyum dan tukarkan pasu..
sedangkn kau tahu duriku akan melukakan jarimu,
lalu tidak lagi kurasakan sentuhan,
yang tinggal mungkinlah perhatian
yang menjadi baja menyuburkan ingatan.

Selamat Hari Lahir ke 2219.


tiap kli bace bende tue,leh termengalir air mate..
rse bersyukr sgt2,sahabat mcm nie Allah bagi kat fariez.
ALLAH kelilingkn Fariez ngn orang2 yang slalu ingtkn fariez pada-NYA.
org2 yang tolong fariez, bile fariez sgt2 memerlukan.

Buat yang bergelar sahabat. arigato! XOXO~

7 comments:

f a i r u z said...

wanita=kaktus

Anonymous said...

tlg jgn prasan eh makcik~~
22 ttp 22..
hahaha..umo cam ko kalau zaman dulu2 dh ade anak 4 kot...
mak ak pun kawen 22...
btw ak baru 20~~lalalala

pesanan penaja:
jgn lupe umo kite makin lame makin siket bukan makin bnyk..

wink2*

CONNIE said...

maknenye aku lg mude dr ko la. aku bru 19.hik3.

aku tau, ko nk ikut jejak mak ko kn..

hahaha.aku cm penah terbace je ayat pesanan penaje ko tue.

CONNIE said...

nsib baek blog ko kne sekat. klu tak aku pakse tulis blog pasal aku smepena hr berbahagie 10 jan nie.

Anonymous said...

hahaha...19 la sgt...

nenek yg xsedar diontong betulla ko nih..

haih tu la ak kn anak yg mendengar kate..
kalau boleh ak nk ikut jejak langkah mak ak sbnanye...
malah lebih advance lagi dr itu~~
ekekekek

f a i r u z said...

ni perbincangan emak emak nimsss..:)

Anonymous said...

antara kawan,rakan,teman dan sahabat........