Showing posts with label random. Show all posts
Showing posts with label random. Show all posts

September 29, 2012

macam tulis diari

Masuk hari ni kira dah 4 hari duk jauh2 dari Fairuz, kite balik rumah mak kite, tinggalah die dekat Shah Alam. Cewah cewah, mesti Fairuz berangan bujang kan ;P

 kite tak leh la duduk lama-lama dekat Shah Alam.. rasa mcm something is wrong.. duduk Malaysia tapi jarang-jarang jumpe Mak, rasa pelik, kite tak biasalaa.. so sementara tak kerja lagi ni kn, kite balik jugak Perak, nak spend masa dengan mak kite.

Best la duduk rumah sendiri, best gile.ehehe
pagi-pagi bangun lewat, mandi lewat, boleh breakfast nasi lemak hari-hari, boleh makan roti canai 2 keping. the other day kan, kite breakfast dengan family fairuz, mak mertua skali, Fairuz mmg tahu kite mkn roti canai kosong dua keping, die pun orderla "roti kosong 2". Skali mak Fairuz dengar, die cakap " farieza makan dua keping??? " T_T wuhuhu kite senyum2 sengih2 je la cover malu *aduh malu nyeeee*

kat rumah best, boleh ajak mak temankan pergi mana-mana pun. Hari ni mak temankan pergi cuci rambut & hair cut, tapi mak tak bayarkan dah.wuhuhu sebab dah kawen kan, segan la pulak nk mintak mak bayarkan. bestnye dah potong rambut & blow rambut .mood happy terus :))

Malam-malam dekat rumah kita, meriah.. jiran-jiran selalu sangat2 datang rumah. Diorang mcm maen masak2, pastu makan ramai2, dua hari lepas masak nasi lemak, semalam buat pulut dengan karipap, malam ni plan nk buat bihun sup nyum nyum. Diorang dah la klaka! rasanya kalau diorang masuk raja lawak mesti menang :D

esok nak cari baju kurung untuk convo, baju convo dah beli tahun lepas, punye la simpan nk pakai untuk convo, skali ade kenduri terpakai jugak. adess. terpaksa cari baju lain. tengokla,, kalau malas ni, mmg pakai jela baju lama untuk convo ni. 

cakap pasal convo baru teringat. berat kite dah naik banyak sgt. giler betul!! macam mana nk grad ni, malu laaaa, haish! esok la start diet & jogging. esok ?erm lusa laa..

Flight kite pergi egypt is next week! cepatnye masa berlalu! malas betul nak pergi mesir sebenarnye, tapi pakcik pesan, convo ni sekali je pun, penat-penat kakak belajar 6 tahun takkan taknak grad. sayang tau..maka beli la jugak tiket pergi mesir. Kali ni pergi mesir dengan mak & kak ida! Fairuz will follow days after. mesti diorang excited kan nk jalan-jalan kt Alex & Cairo.

erm. keyla dah rindu, nak calling2. Bagusla TM bagi call rumah ke rumah free. boleh calling2 sepanjang malam. rasa mcm org bercinta pulak. :P

k la bye!







April 21, 2011

overwhelmed by anger

semalam hari yang tak berapa nak bagus dari pagi sampai malam.

subuh kat Alex skang pukul 4 macamtu.mmg tak pernah la tak tidor lepas subuh.macam biasa akan bangun semula pukul 6 lebih untuk breakfast, iron baju,kemas beg dan pergi kuliah.Sekarang fariez da start posting opthalmology, Lecture start awal, pukul 8 pagi. dan lecturer2 semua pun sharp on the dot.

Semalam bangun pukul 7:20am. what the heck? paling-paling lewat untuk berjalan ke station tram 3minit (paling laju), tunggu tram dan perjalanan ke kuliah selalunya 7 minit at most. Dari station tram ke lecture hall,tingkat 2, 4minit kot? maka perjalanan ke kelas amik masa paling-paling 15minit. Konklusinya kena keluar rumah 7:45 sharp.

bangun at 7:20++am.Gila. Tapi bersyukur sebab sebelum  fariez tidur semalam, da iron baju dan tudung siap-siap. buku da masuk dalam beg dengan labcoat. Botol air da isi.Pendek kan cerita,sampai lecture on time tp tak sempat breakfast. Rasa miserable sbb tak sempat breakfast.

Habis lecture nak makan Burito, maka ambil Tramco dan turun dekat biblotica (Library Alex). Nasib tak bak. Mo'men takk jual Burito hari ni. Huh?? Dari Library nak balik rumah, cam da dekat.. nak amik tramco or teksi mmg tak berbaloi. Pulang la ke rumah berjalan kaki dgn perut yang lapar. Dah samapi rumah baru terfikir kenapa tak beli je bende laen. Nak jugak burito.Mengada.

Sampai rumah internet takde.Since plug router wifi terbakar weeks ago, internet mmg ntah hapa-hapa. Suka-suka je ada takda. Pekerja internet provider tu datang lagi untuk fix. Dia bawak router baru. 30 minit jugak baru siap semua. Elok je die keluar rumah. Router baru tu boleh pulak on off.. Akhir sekali takde internet connection. Die datang semula bawak router laen pulak. lepas Asar mcm tu baru siap semua. Still internet lembab. Die kata sebab penggunnaan internet kitorang da sampai limit.Habis tu selama ni kitorang paid 130egyption pound untuk limited internet??. Die kata ini policy baru. Lol. lawak ape ntah.

currently internet speed kitorang 256 eh?

Lepas magrib, tak tahu la apa yang letih sangat.. Fariez tertido sambil maen Spider Solitaire. Baju kurung tak tukar, contact lens tak bukak. Pukul 12 tgh malam terjaga. nak tidur semula tapi lapar. Baru teringat tak makan malam. tgh hari makan roti butter, yogurt dgn 6 ketul nugget. Teringat Barli yang hangus semalam. Sebab maen solitaire dan tertidur.

Bende yang nasib baik, malam tadi..Fariez masak Megi, Alhamdulillah ada Megi. (jarang beli Megi, sbb kalau ada mesti rasa nk makan selalu) Elok je, da siap megi, hujan turun.. cubalah kalau fariez tak sedar hujan..Tentu kuyup carpet, selimut dengan cadar yang fariez sidai ptg tu.

The worst part. malam tu lepas angakt semua yang di ampaian, fariez cam marah-marah & mengamuk. Rasa bodoh je.Kan bagus kalau sabar??

November 13, 2010

Ewah-ewah bercuti!

1.Happy holidays Alexandrian Medical team! Rasanya semua orang patut bersyukur dapat cuti seminggu sempena Hari Raya Haji, kat Malaysia tak dapat kot cuti seminggu. kalau negara laen,ntah-ntah time raya kene jugak pergi lectures/classes n all.ye tak? maka ucaplah alhamdulillah :)

2.Semalam balik dari seminar ibadah pesakit,da magrib da waktu tu (berjalan kaki ke rumah) jumpa 3 couple,adek-adek, yang lelaki baju basah (baru lepas mandi pantai kot). berjalan dgn muka ewah-ewah innocent nya.ish2.

3.Fariez sepatutnya spend kan masa cuti ni bercuti ke Hurgada!! tapi lepas timbang tara dgn benda laen, which is study.fariez terpaksa tarik diri. sangat berat hati.huwaa~ dan fariez akan jeles dgn diorang-diorang y pergi. tapi bila di fikir-fikir kan, the rest yang pergi tu, mmg semuanya jenis pick up, u know, jenis genius kan kan.study last minute will not be a problem to them.saya ni?? tak boleh.. so bai bai, have fun la korang! fariez kene make sure yang fariez betul2 study cuti ni.huh. kalau tak mesti fariez myesal sangat2.

4.rasanya ni 1st time raya kat Mesir tanpa sambutan.Like previously, every year PCI (Perubatan Cawangan Iskandariah ) akan adakan majlis sambutan hari raya, dgn tema yang berbagai, ada jamuan makan, ada persembahan, ade games sume.Pelik nya, kenapa tahun ni takde?? can anyone explain?

5.Raya thaun ni 17 november eh?? seriusly? OMG!
kebetulan sangat.. Birthday Mr Firuz hari raya puasa, Birthday Naim hari raya haji. eh eh.

6.Selalunya kalau la fariez give up, fariez akan cari org untuk share dgn org tu apa y fariez rasa. n selalu nya, akan okie la.. tapi 2 hari lepas, orang yang selalu bagi kata-kata semangat kat fariez pulak give up, dan fariez tak dapat nk tolong dia. rasa helpless sgt. Pastu sedar, ALLAH kan ada.

 "awak jgn give up okie! just keep going,slow-slow pun takpe.pastu kita doa sama-sama, mintak ALLAH mudahkan.hokay! *hug*"

7. Cikgu bahasa arab saya, Asma sgt comel tau.lawa.cantek.tinggi. kalau sy lelaki, mesti da jatuh hati dgn Asma. ah, boleh ke mcm tu?

8. tak suka lah dgn surgery department. suka-suka je last minute nk tukarkan orang msuk elective oncology! tau tak fariez da berangan dari dulu-dulu lagi nk main-main dgn endoscope! kecewa. hancur harapan. da la fariez jenis tak suka bila kene paksa-paksa ni.haih.

9.okie nk tgk ANTM. aza kate ade kejutan.

10.Tkay da dapat Gold medal untuk Zombie. oh tahniah cik housemate!

 okie bai bai. Kol sanah wa ento tayebeen!

September 25, 2010

supposedly

  • study surgery. I've stop studying.All the surgery stuffs, books n questions are already inside the luggage since 22sept,on which I've decided to continue my holidays until next Thursday. Supposedly i've to re-sit written surgery n Osce exactly tomorrow.
  • main game- Done! and i' sick of games!
  • khattam al-quran - :( sadly ,mission is incomplete.soon. (f)
  • pergi terawih- skipped some
  • nak jumpe Mira,irma,apom.lama sangat tak jumpe- i hate to mention it.(f)
  • pergi kenduri kawen kawan-kawan - Nisa je sempat.consider done. 
  • jumpe Shazwani.dengar cerita dia - tak sempat :( (f)
  • shopping/jalan-jalan ngn ika - consider done
  • bukak puasa dgn Emi, ika n sape2 y nak join. berbuka dgn safura n the geng instead
  • tgk sunset kat Teluk Senangin - teluk senangin seem to be far away. (f) done :D
  • Pergi Penang.melawat Nani n Cai - nani n cai come to my house instead. not once, not twice.
  • buat open house - done on 16th sept
  • pergi raya rumah Cikgu Hamdan dgn bebeh tercinta - did hangout with them, but went to Taufiq house instead
  • Pergi bazaar.beli fav food.- done.almost everyday
  • berbuka dgn kakak ipar- done
  • masak n ajak jiran-jiran berbuka kat rumah - masak, tapi makan dekat rumah cik mira, and rumah cik leha on the next day. bkan berbuka la tapi. we've luch together gether
  • Ziarah makciken n pakcik Ibrahim - done.twice on the same day.
  • Cari superstar baru - i've change my mind, i need no superstar, sandal will do
  • buat carrot cake - takde mood nk masak. (f)
  • celebrate birthday Fairuz (eh) - tak sempat. not even able to wish him. (f)  done
  • Makan mee rebus.ade org nk belnja - cancel mee rebus, ganti dgn nasi ayam @ putrajaya cafe
  • XXXX (rahsia) - done
  • Pergi umah Opah kat Taiping - done
  • belajar solve kan rubik cube sampai dapat - malas (f)
  • main bowling ngan nani n cai n fairuz. - undone, tunda next year (f)
  • renew visa - done
out 0f 26 items, i've manage to complete only 10 12 accordingly, 8 things done but with some changes and
6 are consider fail .


*edited on 28th sept

August 08, 2010

Dah Sampai Malaysia.

  • study surgery.
  • main game
  • khattam al-quran
  • pergi terawih.(kene pesan kat mak:suruh paksa jugak kalau akak malas)
  • nak jumpe Mira,irma,apom.lama sangat tak jumpe
  • pergi kenduri kawen kawan-kawan :Nisa,Aima.Fadel.(y lain tak sempat kot)
  • jumpe Shazwani.dengar cerita dia.
  • shopping/jalan-jalan ngn ika.
  • bukak puasa dgn Emi, ika n sape2 y nak join.
  • tgk sunset kat Teluk Senangin (rindu plak tempat tu)
  • Pergi Penang.melawat Nani n Cai.
  • buat open house
  • pergi raya rumah Cikgu Hamdan dgn bebeh tercinta
  • Pergi bazaar.beli fav food.
  • berbuka dgn kakak ipar
  • masak n ajak jiran-jiran berbuka kat rumah.
  • Ziarah makciken n pakcik Ibrahim.
  • Cari superstar baru
  • buat carrot cake.
  • celebrate birthday Fairuz (eh)
  • Makan mee rebus.ade org nk belnja.
  • XXXX (rahsia)
  • Pergi umah Opah kat Taiping.
  • belajar solve kan rubik cube sampai dapat.
  • main bowling ngan nani n cai n fairuz.
  • update : renew visa

August 01, 2010

Hydir Idris - Cari Jodoh



Auw,talented! and cute.ain't he??
bila tgk Hydir ni teringt Ajid..Eh,sama ke?ntah.ade sikit kot ?
Nani, nnt suh Ajid nyanyi,ntah-ntah suara sama :)

July 30, 2010

1 Indonesia

Dari smlm duk sok sek sok sek. ni vocab dr Mak saya.
Sok sek sok sek maksud nye sesema/selesema/selsema kot.
(Fariez fail la tulis perkataan sesema ni.
takpe jd doktor nnt tulis sambung2 je,asal ade huruf S L M,setel ah)

Esok Fariez Exam Final, start dgn Paper O&G y kalau di translatekn guna bahasa indon,
Kebidanan & Kandungan. tak tahu la betul ke tak, ni google translate yang bagi tau.
Kebidanan,Kandungan & wanita macam lagi tepat je.
Indonesia.indonesia :D



Sok sek sok sek lagi ni..haih.smlm belagak dgn Fairuz
"i tak kesah, setakat selesema, bukan sakit pun"
ha, amik kau,terus bertambh teruk selesema ni.

Da called Mak td, yeah.gembira. :)
Before tu mak sms, tanya "Akak sampai Malaysia pukul 1ptg ke"
cewah,ribut takde, ape takde, tiba-tiba tanya macam tu..
macam Fariez nk sampai Malaysia hari ni je.

Sayang nye kat Mak.sayang sayang sayang.
Sayang banyak-banyak!

Dah laa nk exam esok ni.mengigil-gigil kaki ni.
so da tak study kat meja study, study bersila.
takde la obvious kaki ni mengigil-gigil.ha.

Please-please..doakan sy nak exam esok.
haih,cuak.. sbb ade lagu ni cakap..
"sejarah mungkin berulang...."

merepek da fariez.chauw chinnn Chauw.

July 27, 2010

a Day Out

regarding the title, yup, i have my day out today, after a severals day of staying at home,at my room to be exact.and all alone.i think i'll get a mental disorder if im going a lil bit longer in here. u know, the routine bangun tidur, tgk buku.tak bace pun.kalau baca pun slow kalah kura-kura.pastu on laptop, bukakEmail, Blog, Facebook, Flickr. da busan..on pulak Twitterdeck.update twitter every 5 mins, agak2 da smpai 5 tweet.tutup.kalau ade orang respond mau sejam duk melayan twitter.

okie tgk buku balik.bace satu ayat,da kira page..lagi berapa yang tinggal.
sambung bace lagi.ngntuk.baca smbil letak kepala atas meja.sambung baca.
busan.bukak game pulak.haish.adakah hidup ini mmg membosankn.ADAKAH??

pg td sebab sangap sgt, amik hp..scrool the  list name" sape la aku nk call ni"
nk ajak sembang. try call chem.out of coverage area pulak. call yani.
Yani cakap, die kat Library, jom la..

Apelagi, iron baju, siap-siap, dan pergi Library.Ramai jugak orang kat library.
Ade Yani, Azie, Jojie, Syu, Iman, Atiq, Sab,Saadah y nak kawen baru bitau pagi td-congrats anyway, Nani,Zahida,Nut, Abid,Nagah,.ramai la tu kan..okiela, da la aircond, tak bising mcm kat rumah (jiran sebelah tgh renovate rumah,nk study tak senang, ape ntah lagi nk tidur) kerusi pun empuk boleh pusing.:D takde la terigt nk sidai kain la,nk masakla, nk buat air la, ect.ect..okie.esok paksa diri pergi library lagi.

Pastu pergi setelkan tiket flight, on da way nk pergi Rabah tour Agensi,Fariez doa2 la die tak cam fariez.malu la, asyik mintak tukar tarikh je. dr bulan 2 hr tu, bulan 4, bulan 6, ni dtg lagi.Tp Ahmad y keje kat kedai Rabah tu mmg da kenal la.Masuk-masuk je kedai tu, Ahmad tanya khabar, pastu tanya how was your trip with Royal Jordan. sah la die igt.Ahmad ni bagus la, igt customer, buat keje pun laju.

Igt nk singgah Mo'men smbil berehat. tapi panas.malas nye.
Nak g San stefano, and shopping kasut, tapi waktu-waktu macam ni, jalan jam,
tak suka, naek tremco waktu jam, rasa nk muntah.
So i just head to the bank,pastu beli groceries sikit.Amik teksi balik rumah.

cewah, macam diari.
Bye incik Diari.see u tomorrow.



July 25, 2010

13.31

"ni rahsia aku.tp cam ntah hape2.tp nak share ngn ko."
"kalau kita tgk jam..i mean, jam digital la,tibe-tibe number die cantek..
maksud nye ade org rindu kat ko."
huh?
"contoh;12:12, 04:40, 23:32...pape jela.."
"ini kepercayaan karut aku, terpulang la ko nk caye ke tak"

okie, it was a conversation between me ngn my friend back at KMPP
tak dapat nk recall her name, muka die pun i da tak igt macam mana.
tp ape y die bitau, sampai skng Fariez igt.

and lately, asal tgk jam je. mesti no cantek.
sape y rindu kat Fariez ni??

i miss u too
haha.bwerk.bwerk!

lepas ni, ade la org asyik tgk jam je.. :P

July 07, 2009

I'm actually a Monster!




You Are Cookie Monster



Misunderstood as a primal monster, you're a true hedonist with a huge sweet tooth.
You are usually feeling: Hungry. Cookies are preferred, but you'll eat anything if cookies aren't around.
You are famous for: Your slightly crazy eyes and usual way of speaking
How you life your life: In the moment. "Me want COOKIE!"





hahaha. this's definitely my favorite character during childhood !!
and now I'm a cookies monster myself! haha
cool what :D

ika ko buat lak test ni. cepat r.nk tgk ko jd ape.
kak ida pun same.mr fruz kalau free.
pkah, intan, mai, erin, neyda.


July 13, 2008

ona : okie.. (dgn suara y agak kuat)

fariez : smbil dgr radio, smbil bace buku patho, dalam hati(oo0. ona cakap phone.kuat nye tapi..)

tibe2 ona da ade kat depan pintu study bilik frz.

ona: sape pgl ona? (smbil buat muke blur)

fariez ngn nawwar : huh? hahahaha...

ona: eee takut nye..sape pgl ona??

fariez ngn nawwar : hahahaha...

fariez ngn nawwar : ketawa lagi.. patut la die ckp "okie" td..

tak tahu nape kitorang ketawa.muke die time die ckp die takut.comel seyes.

tapi, sape la y pgl ona td?? mane ade org laen dlm rumah selain frz, nawwar , ngn iman,
(iman dlm toilet waktu tue)..